Onze missie

Wij vinden dat het makkelijk moet zijn om goed voor je huis te zorgen. Je huis is niet alleen een dak boven je hoofd, het is je veilige thuis en de duurste aanschaf die je in je leven doet. Goed voor je huis zorgen, leidt tot meer woongenot en wooncomfort. Bovendien wordt je woningwaarde hoger als je het goed onderhoudt, verbouwt en/of verduurzaamt.

Het huisdossier is trotse winnaar van de Beste Innovatie Award bij de Nationale Makelaar Awards 2021

Met het huisdossier krijgt je huis de aandacht die het verdient. Het huisdossier maakt het mogelijk dat je als huiseigenaar grip krijgt op de waardeontwikkeling van je woning. Niet alleen houd je woningverbeteringen gestructureerd bij, maar krijg je bovendien inzicht in de waardestijging van je woning als gevolg van woningverbeteringen. Het huisdossier ontzorgt huiseigenaren op dit vlak met ons unieke rekenmodel. Daarnaast heb je al je woningdocumenten en garantiebewijzen op één plek, veilig en AVG-proof. Onze missie is: elke woning in Nederland een eerlijke en betrouwbare woningwaarde.

Hoe het begon

Toen onze oprichter Shahid Suddle vijf jaar na het laten bouwen van zijn woning een aantal verbeteringen doorvoerde in en om het huis, vroeg hij zich af hoeveel waarde hij had toegevoegd. Nieuwsgierig hiernaar liet hij zijn woning in 2019 taxeren door drie taxateurs. Het verbaasde hem niet dat er drie verschillende waarden uitkwamen, maar wél dat er bijna 2 ton verschil lag tussen de twee extremen. Geen van hen kon onderbouwen hoe er rekening was gehouden met verduurzaming, verbouwing en onderhoud.

Dat moest anders, vond Shahid: voor elk huis een huisdossier. Voor auto’s, bruggen en tunnels zijn er onderhoudsboekjes, dus waarom niet voor woningen? Ondanks dat woningonderhoud wettelijk verplicht is, ontbreekt vaak een duidelijk overzicht van woningverbeteringen bij verkoop. Dit leidt tot taxaties die niet de daadwerkelijke waarde van de woning weergeven. Daarom is hij met een klein IT-team in 2020 gestart met het huisdossier, zodat je als huiseigenaar meer grip hebt op de waardestijging van je woning. Naast een digitaal onderhoudsboekje voor je woning, biedt het huisdossier inzicht in de waardeontwikkeling van je woning.

Het is onze ambitie dat in 2026 het huisdossier het keurmerk is voor elke woning in Nederland.

Ons team

In 2020 zijn we met een klein team begonnen het huisdossier te ontwikkelen. Begin 2021 is het team verder uitgebreid en geprofessionaliseerd. Kom je ons team versterken? Check onze laatste vacatures!

Shahid Suddle

Shahid Suddle

CEO & Founder

Focus: business development, B2B

Kashifa Suddle

Kashifa Suddle

CMO & Partner

Focus: strategie, marketing, B2C

Coen Schutte

Coen Schutte

IT Lead

Focus: full stack development

Rochdi Garti

Rochdi Garti

Trainee software engineer

Focus: back-end development

Sebastiaan Beekman

Sebastiaan Beekman

Software engineer

Focus: full stack development

Ryan Scharroo

Ryan Scharroo

Sales executive

Focus: B2B sales

Maarten van Kalsbeek

Maarten van Kalsbeek

UI/UX designer

Focus: visual & UX design portal

Walter van der Giessen

Walter van der Giessen

UI/UX designer

Focus: visual & UX design website

Gerard van Walraven

Gerard van Walraven

Software engineer

Focus: back-end development

Deborah Ansems

Deborah Ansems

Communicatiespecialist

Focus: content en klantcommunicatie

Wat gebruikers over ons zeggen

Paul Visser, Weert

“Ik ben blij met de ingebouwde rekentool in de portal, want ik wil mijn huis eind dit jaar in de verkoop zetten. De tool geeft me een goed beeld van welke woningaanpassingen waardeverhogend zijn en in welke orde grootte. Handig is ook dat je foto’s kunt uploaden na een verbouwing, dus die heb ik straks direct paraat.”

Kalina Katascova, Haarlem

“Eindelijk een digitale manier om alle onderhoud en uitbouw in bij te houden. Van de ene leverancier ontving ik  een factuur per post, van de ander kreeg ik een offerte per mail. Nu heb ik alles veilig op één plek staan in de digitale huiskluis. Ook de functie om reminders te krijgen voor gepland onderhoud vind ik fijn.”

Bob Sorensen, Rotterdam

“Het is een handige tool om duidelijk in kaart te brengen wat de status van het onderhoud van je pand is. Daarnaast kan je inzichtelijk maken welke assets je in je huis hebt aangeschaft en of je hier nog garantie op hebt. Twee weken vóór het verlopen van de garantie krijg je een melding.”

Onze partners

AnsvarIdéa
Energiek Apeldoorn
Allianz Benelux
Zorgeloos vastgoed
VBO
Kolibri
RE/MAX
Hausmachers
Bureau voor Verduurzamen
Blits Makelaardij
Twentse Woningmakelaar
Makelaardij Van den Berg
Optimaal Makelaars
Jansen Makelaardij
4 Easy Moving